1 Inleiding

Waarde landgenoten.

Mijn naam is Leopold van Saksen-Coburg. Ik lijd aan een ernstige ziekte. Ik heb namelijk geheugenverlies. Het enige dat ik me nog kan herinneren is dat ik koning van België ben geweest.

Jullie vragen zich wellicht af waarom ik mij tot jullie richt. Ik zal het jullie vertellen. Dankzij mijn vriend Roeldini, die eveneens tovenaar is, ben ik weer even tot leven gekomen. Het spijtige aan deze betovering is dat deze maar 1 week geldig is, en daar ligt mijn probleem.
Ik zou graag alles te weten komen over het koningshuis in België. Over mijn eigen periode als koning weet ik dus ook niets maar, en wie er allemaal koning was na mij heb dus ook geen idee.

Willen jullie mij helpen zodat ik alles weer weet in verband met het koningshuis.

Samen met Roeldini heb al een paar zaken opgezocht, maar dat was geen succes.
Zo hebben we samen wel enkele vragen kunnen opstellen die jullie voor ons moeten oplossen.

Nog één ding: Deze operatie is strikt geheim. Niemand mag weten dat ik voor een week tot leven ben gekomen. Er zou paniek kunnen ontstaan in het land en dat wil ik absoluut niet.

Alvast bedankt voor jullie medewerking. En onthoud het, mondjes dicht...